torsdag 24 januari 2013

dag 69


Jag går ju på Viktväktarna eller går och går jag köpte ett paket så kallat "brevkurs" från dom. Med de paketet fick jag en Propoints bok som är ett bra redskap där du vet hur mycket points de är på till ex. ett ägg. Fick även med massa bra recept och lite annan inspiration. Men de är ingen dans på rosor att kämpa mot sin vikt och kroppsform. Jag är den typen av människa som gärna äter massa onyttigt när jag inte mår bra och när du inte trivs i din kropp mår du ju inte bra. Men de gäller bara att bestämma sig att nu jävlar ska jag fan inte gå runt och äta massa bullar/kakor/godis/glass/pizza och allt de där andra goa man gärna stoppar i sig. Men de är inte de lättaste att av stå från allt när man matas av både reklam och kompisar som äter massa gott inte minst när min sambo sitter hemma och trycker i sig chips. Men igår fick jag ett riktigt slag i ansiktet JÄVLAR SOFIE DU FIXAR DE HÄR. Så nu är de bara att kämpa vidare jag har klarat 20dagar ska jag klara resten med. Måste säga att är inte alls så godis sugen längre möjligt vis på en liten bit mörk choklad till kaffet men sen är jag nöjd.

Idag ska jag ut och springa en sväng har inte gjort de på flera dagar men nu struntar jag i att de är så kallt för gu va jag har spring i benen.

// Sofie   

Inga kommentarer: